17.12

Jag möblerar om med furiös energi. Kånkar ner ett skrivbord till källaren mitt i natten. Pajar ryggen. Några dagar senare hämtar jag mig och börjar sortera i högarna. O, hur fantastiskt är det inte att hitta saker som rymmer en hel barndomsvärld av hemligheter. Ta bara kassettbanden. Jag tar fram ett band med en inspelning från radion av Händels Messias, och när konserten är slut märker jag att det rör sig om ett av de överspelade.

Det är som att skala av tapeter. Under Messias finns några delar av Aretha Franklins lysande gospelplatta Amazing Grace. Hur kunde jag glömma? Och så plötsligt, ett hack i bandet, och fram kommer blandade godbitar från 90-talet. Där finns Everybody hurts med R.E.M. och en låt med Jamiroquai som jag inte minns namnet på. Efter detta en kvarleva från den några veckor långa Jackson 5-perioden på högstadiet. Sedan On a carousel med The Hollies, I just wanna make love to you med Etta James och några lokala förmågor från Örebro, följda av Double crossing time med John Mayall. Fan vad den låten svängde när jag var 18! Nä, jag ska aldrig mer slänga ett kassettband.

Climbing every mountain, tryin' to get home.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback