Sjung svenska folk

När andan faller på händer det att vi sjunger, Anders och jag. Det är roligt att sjunga. Man blir liksom tydligare. Igår hade vi en av de mer seriösa sessionerna. Abandoned love fick vi till riktigt bra, med stämsång och allt. Vi avslutade det hela med Silver dagger.

Nu är det sommar snart och jag får som alltid lust att ge mig ut i en skog och kula. Bara röst, strupe, ljus, ursprung. Det är lite riskabelt i lägenhet - grannarna kan ju  tro att man blir misshandlad.

- - - - - - - -

Don't sing love songs, you'll wake my mother
She's sleeping here right by my side
And in her right hand a silver dagger
She says that I can't be your bride

All men are false, says my mother
They'll tell you wicked, lovin' lies
The very next evening, they'll court another
Leave you alone to pine and sigh

My daddy is a handsome devil
He's got a chain, five miles long
And on every link a heart does dangle
Of another maid he's loved and wronged

Go court another tender maiden
And hope that she will be your wife
For I've been warned, and I've decided
To sleep alone all of my life


Kommentarer:
Postat av: Anders

Det var fint att sjunga igår. Jag lovar att bli bättre att lyssna på de olika stämmorna.

2006-04-23 @ 13:23:44
Postat av: Hanna

Ja, det var det. Jag ska också försöka lyssna bättre.

2006-04-23 @ 13:25:32
Postat av: stina

dra med mig ut i skogen också. jag vågar aldrig när jag är själv...

Postat av: Johan S.

Joan Baez is the shit!

2006-04-24 @ 12:59:35

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback