Verkligt, overkligt

Alla teorier jag utformat, alla kartor över medvetandet. Häromdagen tillkom en ny. Den handlade om människans centrifugala kraft. Jag kan givetvis inte redogöra för den i sin helhet. Dessutom hänger allting samman på oändligt intrikata sätt. Det finns teorier som är utvecklade, men inga som är fullständiga. Mina stapplar fram, och de flesta har kortslutit sig spontant innan jag ens hunnit formulera dem.

Det är sommar. Jag flänger och far. Jag har inget behov av teorier. Det är för människornas skull. Det är för dem jag kuskar runt. Ingenting annat. Deras namn på listor, för att påminna mig.

Förresten existerar människan minst lika mycket i sina drömmar som i det materiella. Sådant kan man ju alltid intala sig.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback