Läget

Jaha, nu är man färdigutbildad för i år. Mest trams men jag genomled. Arbetslös meningslös. Någon gång vind i seglen, vinbärsbuske, prickiga barnkläder på tvättlina? Krigar mot rastlöshet och hunger, mot parasitsyster som vill erövra riktiga lugna jag. Snälla ge mig ett harmoniskt medvetande. Resa bort, komma hem. Utlandsspriten snart slut. Äter bulgur och broccoli. Svenska sommaren är här, skyler behagligt med sömnig värme. Farfar förklarar i telefonen vad en tjärdal är. Får snart krama om. Och så har jag förstått vad projektet är. Det rinner väl ut i sanden förstås, men är likväl en smula stimulerande.

Kommentarer:
Postat av: Anders

[Vi vånt to baj milk] Det är bra grejer det där!

2006-06-06 @ 16:49:12
Postat av: Hanna

Jo bätt!

2006-06-06 @ 17:35:49

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback