Modeblogg à la er tillgivna

Dagen började bra. I tvättstugan kom jag på mig själv med att gnola på "Flickorna från Småland". Därav kan vi sluta oss till att humöret torde ha varit på topp, eller åtminstone inte långt därifrån. När eftermiddagen nalkades, som den alltid gör sådär vid tolvtiden, bestämde jag mig för att trotsa den förb. vindstyrkan och bege mig ut på stadens gator för att intaga en kopp stärkande k. med en kamrat. Då jag var ute i god tid kikade jag in i några modeboutiquer på vägen. Efter att ha avverkat ett par stycken kunde jag konstatera att läget var dystrare än någonsin. Idel mörka moln. Vad är det med den här nattlinnelooken, frågade jag mig. Allt som finns i damkonfektionsväg nuförtiden är stora tygsjok man hänger på axlarna. Stl. S skulle rymma ett mindre kompani. Inklusive ärtsoppa. Om man har en någorlunda slank linje vill man väl inte ge sken av motsatsen, menar jag. Ingen lycka på klänningsfronten alltså. Jag beslöt mig istället för att kila förbi juveleraren för att införskaffa ett nytt cigarrettetui. Sedan kom jag på att jag ju inte röker. Javan intogs i frisk luft och samtalet handlade om ditt och datt. Och nu sitter jag här och drömmer om ett cocktailparty.

Kommentarer:
Postat av: Anders

Ahhh...P G Flyckt! Finskriveri!

2007-08-18 @ 20:14:04
Postat av: A.

Jag släpar hem vin, i brist på cocktailparty.

2007-08-18 @ 20:14:33
Postat av: H.

Prisad vare gud!

2007-08-18 @ 21:04:53
Postat av: mikaela

o, men vi damer med mer rundlagd lekamen är glada åt de väl tilltagna tygsjoken som säljes i boutiquerna!

2007-08-19 @ 10:50:06
Postat av: H.

"var och en får vad den behöver, detta kallas demokrati, för var dag blir den bättre men bra lär den aldrig bli"

2007-08-19 @ 14:56:38

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback