Spaning

Varför är det bara pensionärer som tar bananer i plastpåsar?

Kommentarer:
Postat av: Anders

Idag på tåget hem från Sala genomfördes en "extra biljettkontroll". Biljetterna hade redan kollats en gång, men alla rabattkort, etc undersöktes igen. Två pensionärer fick visa papper (DDR? Gestapo?) som intyg på att de var just pensionärer, tyvärr var papprena inaktuella - i ett fall med hela tio dagar. Om dessa stackars människor bara haft bananer i påse hade deras status som pensionärer aldrig ifrågasatts.

2007-02-26 @ 16:07:59
Postat av: Estelle

Pensionärer i affärer hatar jag!

Postat av: Estelle

Pensionärer i affärer hatar jag!

2007-02-26 @ 17:46:18
URL: http://estelles.blogg.se
Postat av: mano

kanske för att det finns en möjlighet att en bananspindel gömt sig i bananklasen och i så fall vill man ju hellre ha den instängd i en plastpåse än, låt oss säga, på brödpåsen?

2007-02-26 @ 17:50:38
URL: http://deardiary.blogg.se
Postat av: Hanna

Tack för era fina förslag. Jag bidrar med ett till själv: kanske är de rädda att bananerna ska mosas i väskan och förstöra andra matvaror (rulltårtan, medvursten, potatisarna etc.)

2007-02-26 @ 21:58:13
Postat av: Hanna

Idag var det en gubbe som trängde sig före mig i kön med två sillburkar. Sill är också en typisk grej som pensionärer köper.

2007-02-27 @ 16:23:44
Postat av: Anders

Det finns en till som köper sill (Matjessill! Jag har köpt matjessill nu och kan inte åka någonstans!!) men han är ju iofs förtidspensionerad.

2007-03-08 @ 00:07:54

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback