Nu var det 2007

Lagom till nyår blev jag sjuuuk och dricker desperat Echinagard men vad fan det hjälper ju inte. Året började med Dracula och feberfrossa/dödsångest. Dagen efter låg jag hela dagen och läste Kongen av Europa och nu är det mörkt igen. Inte ett skapandes grand har jag uträttat under dessa veckor av tvångsmässiga ceremonier. Sverige Sverige fosterland. Idag ringde jag iallafall ett duktigt samtal och det får räcka för jag är ju sjuuuk och imorgon börjar karriären.

Var det någon som såg dokumentären
Bondens tid på jorden som gick i repris i mellandagarna? Det är en så tänkvärd och fin film om den småländske bonden Styrbjörn Ejneby som drev ett småskaligt lantbruk på gammalt sätt innan han gick bort i cancer. Styrbjörn berättar bland annat om hur viktigt det är att bevara  en rik flora. Sällsynta arter kan vara avgörande för att ta fram botemedel mot sjukdomar vi inte ens vet namnet på idag. Filmen fick mig också att minnas en dröm jag närt sedan barnsben: att bli vän med en häst.

Kommentarer:
Postat av: samuel

Åh, den dokumentären är så oerhört fantastiskt underbar! Hans tickande klocka, soffan, trädet i dimman. Jag får en stor svensk klump i halsen, av stolthet för att komma från en sådan karg, tyst och vacker kultur, och skam för att jag nu är så bortskämd.
Det fanns även ett musikstycke i filmen som jag desperat försökte få reda på vad det var för något, eller mer en celloslinga än ett stycke. Cellosolist.. Ner, upp, ner, upp..

2007-01-03 @ 23:13:24
Postat av: samuel

Åh, den dokumentären är så oerhört fantastiskt underbar! Hans tickande klocka, soffan, trädet i dimman. Jag får en stor svensk klump i halsen, av stolthet för att komma från en sådan karg, tyst och vacker kultur, och skam för att jag nu är så bortskämd.
Det fanns även ett musikstycke i filmen som jag desperat försökte få reda på vad det var för något, eller mer en celloslinga än ett stycke. Cellosolist.. Ner, upp, ner, upp..

2007-01-03 @ 23:13:32
Postat av: Hanna

Jag är nästan säker på att du menar Fratres av Arvo Pärt. Det var ett stycke ur den med.

2007-01-04 @ 09:32:48
Postat av: mikaela

bli vän med hästen gnägg.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback