Korthus

Det är svårt att undgå Carl von Linné i Uppsala just nu. Snacket går på stan, som man säger. På gågatan har man rullat ut en gräsmatta, det är poliser överallt för att japanerna har kommit, kungen och brottningen etc etc. Man vill ju inte verka sådär tråkigt pessimistisk va, men jag undrar vad som är själva grejen. Har jag missat något? Jag har lusläst Linnékalendariet flera gånger och bemödat mig om att ringa in. Det hjälps inte. Var det kejsarparet? Kanske hade storheten gått upp för mig om jag sett dem, om jag trängt in i det avspärrade området istället för att passera  de uppradade poliserna. I tidningarna står det att Uppsalaborna går man ur huse. Jag var på biblioteket och jag märkte inget. Linnéjubileet är mest i vägen för mig. Bokstavligt. När jag cyklar hem från staden passerar jag ett stort torg och nu är det blockerat av en massa jippo-grejer. Ni vet, tält och broschyrer och människor med funktionärutseende. Jag saknar min fria passage över torget, jag vill att allt ska bli som förr igen.

Kommentarer:
Postat av: Anders

Jag hatar Linné! Han är en skam för Uppsala!

2007-05-24 @ 23:15:10
Postat av: Jan Pejlman

Varför använder ni inte tv-pejlingen så ofta?
- Det är en klumpig utrustning. Dessutom måste vi vara två personer och pejlingen tar också extra lång tid. Det är betydligt smidigare att gå efter listorna vi har.

2007-05-24 @ 23:19:01

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback