Radion stärker mig

Det är jag och Radion, varje dag. Radion ger kontur åt min tillvaro, sällskapar med rummet och gör det lättare att andas. Radion stärker mig, som någon sa. Och då talar jag förstås om program ett och två, de enda radiokanalerna värda namnet. Radion är min vän, Radion sviker inte. Serien "Svenska nöjen" som P1 gett nu under våren är värd tusen blommor. Det grämer mig att jag missat många avsnitt. Ernst, Tutta och gänget liksom. Stefan Wermelin har en trevlig röst dessutom. Det är många röster jag gillar i Radion. Carsten Thurfjell, Frans Sjöström, Katarina Wikars, etc. Ofta hör jag inte ens på vad de säger. Det spelar ingen roll. Jag har vant mig vid dem. Till och med kvinnan som svalt för mycket luft. Och så musiken. Hemtam eller svår, jag gillar allt. Det är bra bara för att det kommer från Radion. Radion är som den där stora familjen jag alltid önskade mig, de där personerna i olika rum jag ville höra på andra sidan väggen. Det är bara synd att de verkar ha problem på Radion nu. Sluta bråka med min vän Radion, vill man säga. Stackars Radion.

Kommentarer:
Postat av: Anders

Fint!

2007-05-27 @ 23:06:42
Postat av: A.

http://thepiratebay.org/tor/3690615/Harry_Viktor

2007-05-29 @ 12:04:00
Postat av: mano

mellanbjörn har privat-praktiserat på radiosporten härom veckan, vi har ju kontakter där va. mors syssling liselotte (med de vilda tvillingarna) har ju arbetat vis radion, både p1 och p2. hon är förresten fortfarande anställd, fast tjänstledig. hon gjorde bland annat ett festligt reportage om ett gäng nunnor som hade fått specialsydda baddräkter uppsydda av en designer som tillbringade en tid vid deras kloster. baddräkterna var bruna med långa ben, mycket propra naturligtvis. och så en sådan snodd om midjan, sådana som nunnar har om särken.

Postat av: A.

Det är ju storartat! Något för erotomaner kanske, sådana baddräkter, så de håller sig i skinnet?

2007-05-30 @ 13:03:19

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback