Tråkig dag

Valborgsmäss bjöd på trevligt samkväm i hemmet. Uppsalas ociviliserade folkfest betraktade jag genom bussfönstret på väg till och från jobbet. Jag skämdes å stadens vägnar! Herregud, kan man inte dricka med stil bör man inte dricka. Det är min ringa åsikt.

Första maj såg vi något jippo på Vaksala torg med röda fanor, kommunalarbetare etc. Pensionärerna hade bänkat sig längst framme vid scenen och så plötsligt, efter någon talare, annonseras ett "hiphopkollektiv från Stenhagen". Alltså det är ju vackert så, men jag tyckte synd om de gamla när volymen var så hög. Jag är rätt kulturkonservativ, kanske mer än jag skulle behöva vara, men vill ändå hävda rätten att både vara vänster och kulturkonservativ. I will say no more.

Kommentarer:
Postat av: mano

min ringa åsikt, å jag tänker på herr omar! allt herr omar gör och äger är ringa. "jag fann detta meddelande i min ringa kavajficka".

och ja, tack för senast! det var en mycket angenäm afton, tyckte både jag och min ringa pojkvän.

Postat av: Martin L

Förvisso är inte valborg något jag sätter på en piedestal. Men i stort finner jag att problemet med uppsala är konformiteten; rädlasn att utmana och den inskränkta medelklass-präktigheten. Vad våra gator och torg behöver är flera punkare som släpar ut soffor i vilka de dricker folle, samt en mindre tydlig uppdelning mellan studenter och icke-studenter.

Peace

2008-05-13 @ 14:45:21

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback