25.8

Nu har tre tokstollar suttit och dreglat över Bob i Don't look back. Om jag vid 17 års ålder hade vetat att jag faktiskt skulle komma att träffa personer som förstod, hade jag dragit en lättnadens suck. Jag får sucka nu istället. Men ändå. Man vill ha Bob för sig själv och så måste det vara.

Och så en relik. Ett gammalt kassettband: Hockey'n'roll från 1989. Det är en samlingsskiva med hockeylåten "Nu tar vi dom" och så låtar med Lili&Susie, Tone Norum, Europe, Lena PH, Jacob Hellman. När jag hör de här låtarna är jag nio år och vet ingenting om konstnärlig kvalitet. Jag vet bara att jag sitter och lyssnar på band i Toves gula bandspelare och jag minns exakt hur det luktar hemma hos dem för det luktar waldorf, en blandning av ull, bivax, aprikoser och gudvetvad. Om man har tur får man en surbrödssmörgås med mesost och så får man lyssna på sommarlovsteatern på radion för de har ingen TV. Man älskar aldrig så fullkomligt som när man är nio. Femton år senare tåras ögonen.

Kommentarer:
Postat av: Anders

Älskade knastrasa

2005-08-25 @ 11:02:35

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback