9.8

Hur många bloggare finns det därute som ställer sig tvivlande till det meningsfulla i att blogga? Hur många bloggare har dålig självkänsla? Bloggar man måhända för att känna sig lite viktigare? Vem är i så fall viktigast: Sigge Eklund eller Jag?

Det är något fel med det svenska kulturklimatet och den svenska jag-klarar-mig-själv-mentaliteten som gör att folk måste konkurrera med andra och göra allt för att synas och stiga i den så kallade hierarkin. (Se, jag gör det ju själv.) Därom håller jag verkligen med den gamle kämpen för folkets kultur, Izzy Young, som jag träffade igår. Om ni är i Stockholm - besök hans butik Folklore Centrum, Wollmar Yxkullsgatan2 vid Mariatorget. Han gör det, han också.

 


Kommentarer:
Postat av: Jakob

Aha, du har träffat Izzy! Nu är jag ytterst spänd på vad han hade att berätta.

Postat av: Anders

Jag tycker inte att Izzy Youngs vänskap med Bob ska beröras alls, det vore mest oväntat.

2005-08-10 @ 11:25:18
Postat av: Anonym

Izzy är en knasboll, det är hela saken.

2005-08-11 @ 00:13:06
Postat av: Anonym

Vem minns Bob Dylans korta besök på helgon.net?

2005-08-11 @ 00:13:27
Postat av: Anonym

Jag minns.

2005-08-11 @ 00:20:33
Postat av: Anonym

"bob, är det verkligen du?"

2005-08-11 @ 17:30:32
Postat av: Jakob

Borde inte i själva verket Izzy haka på trenden och registrera sig på Helgon och starta en blogg som alla andra?

2005-08-11 @ 21:25:06
URL: http://childejakob.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback