19.9

A. köpte en Martini Rosso till mig. O tack söta. För att jag fyller år imorgon, tror jag. Och så köpte vi thaimat för en gångs skull. (Jag råkar bo granne med en thairestaurang.) Det var små gröna ärtor i grytan som inte var ärtor. Undrar vad det var för något. Kanske var det knark. Ja, hur som helst är det inte ofta jag köper hämtmat. Visserligen är jag en lyxlirare men jag spenderar inte mycket. Det handlar mest om att köpa diskborstar som matchar skåpluckorna i köket och sådant. 

Poesi verkar vara på tapeten. Eller på skärmen, ska man kanske säga. Hur som helst ligger jag i lä. Fastän jag tagit x antal poäng i litteraturvetenskap. O, det är två skilda saker, säger ni. Ja, för om man ska hänga med i poesidebatten måste man säkert ha poplugg eller så demonstrativt inte ha poplugg och jag har ingetdera. Jag har bara knasiga strumpbyxor ibland men det räknas nog inte. Äsch. Det ska väl kännas, det där med dikt? Det händer att jag går till Frödings grav och när jag står där finns inga glapp mellan mig och dikten. Men det är inget man debatterar om.




Kommentarer:
Postat av: Jakob

Du har helt rätt! Det är roligare att läsa bra poesi än debattinlägg. Men gamarna vill inte lämna mig i fred...

Postat av: Hanna

Nä, du har hamnat i ett riktigt busväder du! Dock är det sällsynt med poesi som verkligen känns, tycker jag. Men det är kanske olika det där.

2005-09-21 @ 20:15:29
Postat av: Hanna

Vissa tycks ju gå igång på vad som helst, menar jag.

2005-09-21 @ 20:17:48
Postat av: Jakob

Vissa går igång på att skriva en massa blaj och berömma varandra för detta blaj. Men Gud nåde den som påpekar detta.
Jag får nu, apropå Gud, hänvisa till min blogg och det sista inlägget någonsin där. Ack, vad mina fiender kommer att sakna mig.

2005-09-24 @ 02:53:23
URL: http://www.ryskahuset.tk

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback