"jazza lilla bjällra, och skapa julefrid"

Det blev inga fler julkort i år. Jag har försummat många och könsfördelningen var sned men det gör detsamma. Nu pustar jag ut efter ett par dagars intensivt julfirande inkluderande en ambulans, Alice Babs, en jäkla massa pepparkakor och promenad i kuperad terräng. Till exempel.

Jag flydde fältet och återvände till det obsoleta hemmet. I afton ertappade jag mig med tredubbel mediekonsumtion: jag såg Snapphanar på TV samtidigt som jag lyssnade till Messias i radion och läste Per Wästbergs Luftburen. Det var lika bra att stänga av alltihop. Men boken är bra och erotisk även när den inte skildrar erotik. En förbannat fin och märklig kärlekshistoria, faktiskt.

Imorgon ska jag nog köpa en kamera så det kan bli lite fler schyssta bilder på den här heta bloggen. Det vill säga annat än framgooglade fotografier av Sigge Fürst och dylikt. Och så ska jag äta julfika och bapelsiner. Och tala i telefon med personer jag tycker om. Hejdå.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback