Det ena och det andra

Jag försöker läsa Lotta Lotass, jag försöker läsa Mare Kandre. Inget ont om dessa säkert högst kompetenta författare, verkar intressant och välskrivet och allt det där. Men jag kan inte koncentrera mig på någon av dem. Jag vill bara läsa Stiff upper lip, Jeeves och jag bestämmer mig för att jag får göra det. Fast jag tror jag skulle vilja läsa någon bra diktsamling, någon som är på riktigt, någon som går in. Lite som musik. Inget trams, med andra ord. Hojta gärna till om ni har något tips.

I övrigt: tankar som vindlar och sträcker sig men återvänder tomhänta. Förvarade ord utifallatt som nu är onödiga och faller döda ned ett efter ett. En förmultnad hög av tid som gråtit sönder sig. Och allt blir annorledes. Nu är det nu. Nu är det 2006.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback