Moderna tider i det obsoleta hemmet

Här har ni min nya snygga soffa. Jag sitter i den nu och sörjer det folkhem jag aldrig fick uppleva. Nej, kanske inte. Saker och ting ter sig ju alltid så mycket skönare i efterhand. Man glömmer lätt att det var hemmafruarna som bar upp Sverige under de där åren. Och jag hade inte velat stå där med skurtrasor och fiskrens upp till öronen. Ändå är det så vackert. Sylta och safta och det där. Kokt potatis. Nymanglade dukar. Och lite lagom hårda soffor som man aldrig fastnar för länge i.  (Två fåtöljer i samma stil finns till salu om någon skulle råka vara intresserad. Inte för att någon läser den här bloggen, men ändå.)

11654-78

Lotus gul
skulle vara kronan på verket, ja, det här är servisen jag skulle bestiga Kebnekajse för att få äga. Det ser inte bättre ut än att de vackra bruksföremålen försvann med folkhemmet. Det finns de som försöker, men få lyckas som Stig Lindberg.

11654-79


Kommentarer:
Postat av: Anders

Jag läser den här bloggen och jag är intresserad!

2006-09-03 @ 13:27:43
Postat av: Jakob

Ich auch.

2006-09-03 @ 18:05:22
Postat av: mikaela

samma här va.

2006-09-03 @ 23:30:24
Postat av: Jakob

Jag har en bloggutmaning till fröken Flyckt i mitt senaste inlägg... hoppas du har tid och lust att besvara frågorna.

Postat av: Anonym

jag läser, men är inte intresserad. av några fåtöljer alltså.
i övrigt: heja!

2006-09-05 @ 00:38:34
Postat av: Jonas

är också ett stort fan av lotus gul, så himla fin. en liten rättning bara, det är bibi breger som står för dekoren på denna servis. så det är en bibi breger/stig lindberg servis. go bibi

2007-10-13 @ 20:00:12

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback