Televisionen

Jag har börjat se mer på TV, och då menar jag inget slentriantittande utan aktivt deltagande i diverse TV-serier. Detta beror till stor del på Kanal 9, som har visat sig erbjuda högklassig television. Det slog mig igår att de tre TV-serier jag just nu följer alla har en manlig duo i centrum. Alla har de också viss homoerotisk - om uttrycket tillåtes, jag behärskar inte hbt-etiketten - laddning. De är dessutom brittiska.
1.
Jeeves & Wooster. Passa på! Bättre än så blir det inte.
2. Brideshead Revisited. "En förlorad värld" på svenska. En serie om två dekadenta ynglingar i början av förra seklet, som tydligen ska vara något av det bästa som gjorts för TV. Jag hade aldrig hört talas om den förut, men nu efter tre sedda avsnitt kan jag inte annat än hålla med.
3. Sherlock Holmes. En klassiker som tål att ses om. Intrigerna kan vara svårbegripliga men vad gör det när det enda man vill se är de utsökta skiftningarna i Jeremy Bretts ansikte? Han påminner om Dracula och är alldeles strålande som Holmes.

Förutom detta blir det någon film då och då. Och sport.

Kommentarer:
Postat av: A.

Sport är livet.

2007-06-14 @ 18:18:44

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback