C'est une chose moderne

image128
Jakten på de moderna människorna fortsätter. Karl Gerhard-vurmen leder mig nu helt naturligt till Zarah Leander.

Jag gillar de flesta gamla schlagers (dvs. före 1950) för verklighetsflyktens skull, men bara ett fåtal för musikens. Det är trevligt när de sjunger om sol och vår och björkar som susar och man kan glömma den tid som är nu. Desto otrevligare när det kommer till könsrollerna. Man blir så lätt utled på de kvittrande kvinnorösterna och tjofaderittangubbarna. Är man kvinna är det säkert bättre att leva nu - obsolet är jag alltså inte. I själva verket är jag långt före min tid. Jag är före, jag är efter, jag är allt som inte är nu.

För övrigt vore det trevligt med en bra revy.

Kommentarer:
Postat av: A.

Stilig person det där.

2007-03-13 @ 21:15:49

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback