Helgen

Jag måste få klaga lite. Den här värmen är inte rolig när man är på det viset. Dessutom blåser det utav h-e idag vilket aktualiserar mina uppsalaaggressioner. När jag var barn bestod somrarna av lagom värme och en fjäderlätt bris som svalkade ansiktet. I den här stan finns inga lagom. Den påfrestande promenaden till affären underlättades något av den flaska Schweppes Lemon jag inhandlade. Just idag var det ett perfekt fluidum. Nuförtiden är jag ständigt på jakt efter goda drycker. Gärna sura och beska. Ska nog pröva Brämhults lemonad också. Jag kände mig skeptisk när jag såg den men vinden kan vända.

 


Gårdagskvällen var dock trevlig och inte så hemskt blåsig. Vi grillade på gården med Mikaela och Oskar och jag fick en känsla av att "det här är Sverige". Om det hade varit en schysst VM-match eller något samma kväll hade jag nog kysst moderjorden.



Sedan gick vi in och visade den nyblivne samlaren Oskar våra Bamse-tidningar. Det blev på det hela taget en mycket angenäm afton.



Kommentarer:
Postat av: Anders

Den där sista bilden är fin. M och O ser andaktsfullt på när A plockar med tidningarna.

2008-06-02 @ 21:07:00
Postat av: stina

evighetssent, men om jag någonsin blir på det viset är det ett uttryck jag ska stjäla och använda.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback