Joey

Många verkar tycka att Joey inte är en av de bästa låtarna på Desire. Det begriper jag inte när refrängen är sådär skön och slagkraftig att man bara måste sjunga med i den. Att låten är så lång och tradig är en poäng i sig. Alla tillsammans, en gång till: "Joey, Joey....."

Joey, Joey
King of the streets, child of clay
Joey, Joey
What made them want to come and blow you away?



Annars har jag aldrig varit något stort fan av Desire. New morning till exempel står mig närmare. Vad Desire har som de andra plattorna saknar är förstås Emmylou Harris. Hennes röst fungerar bättre ihop med Dylans än vad någonsin Baez gjort. Vilket kanske mest beror på att hon sjunger bättre. Jaja.

Kommentarer:
Postat av: Anders

New Morning kom upp till diskussion i Helsingfors. Den lyftes fram som mycket bra av två tredjedelar av sällskapet.

2008-06-03 @ 15:35:43
Postat av: Jakob

Desire var den enda Dylanplatta som Anders ägde när jag lärde känna honom. Jag tycker att den är en av dem som står sig, en av de bättre från sjuttiotalet, även om den förstås känns slätstruken jämfört med Blood on the tracks. Min egen favorit på skivan är "Isis".

Postat av: A

Ja, och nu har det gått så långt att jag åker till Finland för att se honom. Men Desire är skitbra, tycker jag. Jag gillar Black Diamond Bay mycket.

2008-06-04 @ 11:31:32
Postat av: Hanna

Romance in Durango är också bra.

2008-06-04 @ 13:26:17
Postat av: Anders

Och Hurricane.

2008-06-04 @ 13:37:59
Postat av: Jakob

One more cup of coffee går heller icke av för hackor. Fin stämsång av Emmylou där.

2008-06-04 @ 15:39:03
URL: http://childejakob.blogg.se
Postat av: Anders

Det bästa med One more cup of coffee (tycker jag) är den ovanliga sången, något helt för sig.

2008-06-05 @ 15:12:59
Postat av: Hanna

Ja, vi kan ju konstatera att alla låtar är bra. Men jag tycker att soundet på Desire passar bäst i de mest uppsluppna låtarna.

2008-06-05 @ 15:43:51

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback