Söt flicka det där



Jag älskar fotboll. Jo, jag tror jag gör det. Åtminstone i storslagna sammanhang. Jag trodde länge att det enbart var min nationalistiska ådra som gjorde det, men efter kvartsfinalen Ryssland-Holland insåg jag att det är något annat. Nu är det inte den svenska idrottsglädjen, utan den ryska.

I vår värld finns verkligen ett behov av sporthatare. Absolut. Människor som tar avstånd från sport är intressanta och beundransvärda. Så är det bara. Det är dem man vill lämna över regeringsmakt till etc. Man vill inte ha en statsminister som drar på sig matchtröja och umgås med s.k. fans. Vi ser dem överallt. Brölande ungtuppar som laddar inför en match med svett och öl. Herregud, de tar fotbollen som en ursäkt för att sänka sig till apnivå. De har inte insett det sofistikerade i sporten.

Själv anser jag mig vara en sofistikerad fotbollsälskare. Jag beskådar de manliga kropparna, jag väljer mina objekt. Nu till exempel denne Arsjavin. Vad är det med honom? Han ser ut som en ung lovande författare eller skådespelare i någon halvdan Tolstoj-dramatisering eller hamnsjåare eller något sådant. Inte fotbollsspelare. Ja herregud, han är stilig. Vilka dribblingar! Vilken scenisk närvaro! Allt detta gräs och svett. Jag vill inte veta att de äter efter matchen eller hur fult språk de har. Jag vill bara ha deras kroppar, deras nollställda ansikten.

Kommentarer:
Postat av: Anders

Storslaget! Jag håller med.

2008-06-24 @ 11:37:30
Postat av: mikaela

jag vet! han är fantastisk, jag älskar älskar ryssland!

Postat av: Anders

Lyckan är både gemensam och fullkomlig!

2008-06-25 @ 13:44:08
Postat av: Johan S.

Denne lille ryss gör mig varm, ja levande!!!

2008-06-25 @ 13:44:37
Postat av: Johan S.

Välkommen till biblioteket i Morgongåva på torsdag! Vi diskuterar små ryska fotbollsspelare!

2008-06-25 @ 14:14:32
Postat av: Johan S.

Förlåt alla, det ska vara biblioteket i Bålsta och ingenting annat!!!

2008-06-25 @ 14:24:02
Postat av: mikaela

nog finns det plats vid teveapparaten även för familjens kvinnor!

2008-06-26 @ 22:21:53
Postat av: Anders

Den inkapslade ryssen är idealisk för junior att inleda sin fotbollskarriär med!

2008-06-27 @ 10:47:01

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback